|
|
PERSONEL ÖZLÜK DOSYASI
İşçi personel özlük dosyası, İş Kanunu'ndaki 75. maddede belirtilen her türlü belge ve kayıtları içeren bir klasördür. Personel departmanları ile işverenler tarafından oluşturulması ve yasal olarak saklanması gereken araçlardan biri çalışanların personel özlük dosyalarıdır. Bu dosya çalışanın o kurumda çalıştığını ispatlayan bir unsurdur.
4857 sayılı Türk iş kanunu, 75. madde; “işveren, işyerinde çalışan her işçi için bir personel dosyası ayarlayacaktır. İşveren, çalışanın kimliğiyle ilgili bilgilere ek olarak, bu kanun ve diğer mevzuata göre düzenlemesi gereken tüm belge ve kayıtları tutmak ve talep edildiğinde yetkili kişilere ve yetkililere göstermekle yükümlüdür. ” şeklinde geçmektedir.
|
|
|
|
|